Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Vad kostar det?
Att vara med hos oss kostar bara 700 kr för 2021. Att vi kan hålla den låg beror på att vi är många medlemmar.
Ile to kosztuje?
Uczestnictwo w naszym stowarzyszeniu kosztuje tylko 700 kr za rok 2021. Każdy, kto pracuje lub chce pracować w Szwecji samodzielnie i przestrzegać szwedzkich przepisów może do nas dołączyć i pomagać wspierać innych jednocześnie poszerzając swoją wiedzę w zakresie przepisów prawa podatkowego podczas organizowanych przez nas konferencji, seminariów oraz szkoleń.
Information om POLKRONA behandling av personuppgifter i egenskap av personuppgiftsansvarig vid åtgärder för direktmarknadsföring och liknande.
Integritetspolicy
1.1 För att kunna tillhandahålla våra tjänster behöver vi ibland behandla personuppgifter som tillhör fysiska personer (Registrerade). Syftet med den här Personuppgiftspolicyn är att ge information till sådana Registrerade,
– om hur vi behandlar deras personuppgifter,
– vad vi använder personuppgifterna till,
– vilka som får ta del av personuppgifterna och under vilka förutsättningar, samt
– hur Registrerade kan ta tillvara sina rättigheter.
2.1 Vi behandlar endast Registrerades personuppgifter när vi har laglig grund för detta. För att vår behandling av personuppgifter skall vara laglig, krävs att någon av följande grunder föreligger.
Den registrerade har lämnat sitt samtycke till behandlingen.
Behandlingen är nödvändig för att ingå eller fullgöra ett avtal med den Registrerade.
Behandlingen är nödvändig för att fullgöra en rättslig förpliktelse.
Behandlingen är nödvändig för att skydda intressen som är av grundläggande betydelse för den registrerade eller för en annan fysisk person.
Behandlingen är nödvändig för att utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i myndighetsutövning.
Behandlingen är nödvändig för att ändamål som rör våra eller tredje parts berättigade intressen, om inte den Registrerades intressen eller grundläggande rättigheter och friheter väger tyngre och kräver skydd av personuppgifter.
2.2 I de fall vår behandling grundas på samtycke har man som Registrerad rätt att när som helst återkalla detta. Vi avbryter då all behandling av personuppgifter, under förutsättning att det inte behövs för att fullgöra våra skyldigheter enligt avtal eller lag. Återkallelse av samtycke kan innebära att vi inte längre kan fullgöra våra avtalade skyldigheter mot Registrerade.
2.3 Vår utgångspunkt är att inte behandla fler personuppgifter än vad som behövs för angivna ändamål. Vi strävar efter att använda de minst integritetskänsliga uppgifterna.
2.4 Som Registrerad har man rätt att motsätta sig att vi använder personuppgifter för direktmarknadsföring. När vi samlar in personuppgifter för första gången får man som Registrerad mer information om detta och hur man kan motsätta sig fortsatt direktmarknadsföring.
3.1 Här följer exempel på personuppgifter vi kan komma att behandla:
Kontaktuppgifter såsom namn, adress, e-postadress, telefonnummer
Personliga uppgifter såsom ålder, födelsedatum, kön, fotografier
Yrkesrelaterade uppgifter såsom anställningsuppgift, arbetsbeskrivning, titel, avdelning, användarnamn och inloggningsuppgifter
Ekonomiska uppgifter såsom bankkontonummer och andra bankrelaterade uppgifter
Uppgifter som Registrerad registrerar självmant och frivilligt uppger eller som Registrerad själv publicerar
4.1 Vi får normalt tillgång till personuppgifter på följande sätt:
Genom Registrerads kontakter med oss, t.ex. när Registrerad blir kund hos oss eller när Registrerad är i kontakt med vår kundservice eller våra medarbetare, när Registrerad ringer eller skickar post, mail eller fax till oss, söker anställning hos oss eller besöker oss.
Genom att Registrerad använder någon av våra tjänster, t.ex. när Registrerad anmäler sig till våra kurser eller seminarier.
Genom att vi inhämtar uppgifter från andra externa källor t.ex. personregister eller vid kreditupplysning.
Genom att Registrerad besöker vår hemsida, t.ex. genom cookies.
Genom att Registrerad anmäler sig till våra nyhetsbrev och andra utskick.
Genom att Registrerad svarar på våra enkäter och undersökningar.
5.1 Tillhandahålla och fullgöra avtal om tjänster
5.1.1 Vi behandlar kunduppgifter för att kunna tillhandahålla tjänster till Registrerade, fullgöra avtal och tillvarata våra avtalade rättigheter. Vi behöver exempelvis kunna identifiera våra kunder, hantera beställningar, fakturor, betalningar och administrera bokföring och redovisa skatter, etc. Vi måste också kunna ta kreditupplysningar, genomföra registervård, felsöka och åtgärda fel, hantera synpunkter och reklamationer av tjänster samt säkerställa kvaliteten på våra tjänster.
5.1.2 Rättsliga grunder: fullgörande av avtal, rättslig förpliktelse, intresseavvägning
5.2 Utveckla och förbättra våra tjänster
5.2.1 Vi behandlar kunduppgifter, bl.a. genom kundundersökningar, för att utveckla och förbättra vår verksamhet, våra tjänster och våra affärsprocesser och metoder.
5.2.2 Rättslig grund: intresseavvägning
5.3 Tillhandahålla och förbättra service till våra kunder
5.3.1 Vi behandlar kunduppgifter, bl.a. ärendehistorik, för att kunna tillhandahålla kundservice, för att kunna utbilda våra medarbetare samt förbättra vårt arbetssätt och kundservice. När Registrerad kontaktar oss kan vår kommunikation komma att analyseras för dessa ändamål.
5.3.2 Rättslig grund: fullgörande av avtal, intresseavvägning
5.4 Direktmarknadsföring
5.4.1 Vi behandlar kunduppgifter, exempelvis genom att analysera och bearbeta statistik, för att kunna erbjuda relevanta erbjudanden avseende våra tjänster. Vi behandlar trafikuppgifter, genom att samla in, spara, bearbeta och analysera, exempelvis att analysera hur kunder och användare använder våra tjänster, bl.a. för att kunna skräddarsy erbjudanden. Marknadsföringen sker via t.ex. brev, telefon och e-post.
5.5 Rättslig grund: berättigat intresse (kunduppgifter) och samtycke (fortsatt marknadsföring).
5.6 Informationssäkerhet och för att förhindra missbruk av tjänster
5.6.1 Vi behandlar kunduppgifter för att kunna tillvarata säkerheten för våra tjänster, för att upptäcka eller förhindra otillåten användning av tjänsterna och/eller för att upptäcka och förhindra bedrägerier, virusattacker och andra incidenter.
5.6.2 Rättslig grund: intresseavvägning
5.7 Fullgöra skyldighet enligt lag eller annan författning, myndighetsföreskrift, beslut, begäran eller riktlinjer och för att kunna tillvarata våra intressen
5.7.1 Vi behandlar kunduppgifter för att kunna fullgöra våra skyldigheter enligt lag eller annan författning, myndighetsföreskrift, beslut, begäran eller riktlinjer. Vi sparar bl.a. underlag i enlighet med bokföringslagen.
5.7.2 Rättslig grund: rättslig förpliktelse
6.1 Som huvudregel sparar vi Registrerads kunduppgifter för de ändamål vi angett ovan så länge som Registrerad är kund hos oss och i upp till 12 månader därefter. Vi kan även komma att spara Registrerads uppgifter längre för vissa ändamål, t.ex. i följande fall.
För fakturerings-, betalnings eller bokföringsändamål sparar vi uppgifter i upp till 7 år efter det att underlaget skapades eller så länge som bokföringsskyldighet föreligger i övrigt.
För att kunna analysera hur Registrerad använder våra tjänster och för att skräddarsy erbjudanden sparar vi Registrerads uppgifter så länge vi har ett giltigt samtycke och som längst i 12 månader efter det att Registrerads uppgifter samlades in. För att kunna tillhandahålla och förbättra vår service sparar vi uppgifter i 12 månader efter det att aktuellt avtalsförhållande upphört. Eventuellt inspelade samtal och chattkommunikation sparas i högst 12 månader.
Om en eventuell tvist är att förvänta eller pågår behåller vi Registrerads uppgifter så länge det behövs för att utreda krav eller i övrigt tillvarata våra intressen.
För att fullgöra skyldighet enligt lag eller annan författning, myndighets beslut, begäran, riktlinjer eller liknande sparar vi kunduppgifter och trafikuppgifter så länge som följer av tillämpliga bestämmelser.
6.2 Tiden som vi sparar Registrerads personuppgifter varierar utifrån vad uppgifterna behövs till. Vi sparar aldrig uppgifter längre än vi behöver för aktuella ändamål.
7.1 När vi samlar in Registrerads personuppgifter första gången kommer vi att informera om hur vi har fått tag i personuppgifterna, vad vi kommer att använda dem till, vilka rättigheter som Registrerad har enligt gällande dataskyddslagstiftning och hur Registrerad kan ta tillvara dessa rättigheter. Registrerad kommer också att bli informerad om vem som är ansvarig för personuppgiftsbehandlingen och hur man kan kontakta oss om man har frågor eller behöver lämna en begäran eller förfrågan som avser Registrerads personuppgifter och/eller rättigheter.
8.1 Vi utarbetar rutiner och arbetssätt för att alla Registrerades personuppgifter skall hanteras på ett säkert sätt. Utgångspunkten är att endast arbetstagare och andra personer inom organisationen som behöver personuppgifterna för att utföra sina arbetsuppgifter kommer att ha tillgång till dem.
8.2 I fråga om känsliga personuppgifter har vi inrättat särskilda behörighetskontroller, vilket innebär ett högre skydd för Registrerades personuppgifter.
8.3 Våra säkerhetssystem är utvecklade med Registrerades integritet i fokus och skyddar mot intrång, förstöring och förändringar som kan innebära en risk för Registrerades integritet.
8.4 Vi har utarbetat riktlinjer för IT-säkerhet för att säkerställa att Registrerades personuppgifter behandlas säkert.
8.5 Vi överför inte personuppgifter till utomstående i andra fall än de som uttryckligen anges i denna policy.
9.1 Vår utgångspunkt är att inte lämna ut Registrerades personuppgifter till utomstående om den Registrerade inte har samtyckt till det eller om det inte är nödvändigt för att uppfylla våra förpliktelser enligt avtal eller lag. I de fall vi lämnar ut personuppgifter till utomstående säkerställer vi att personuppgifterna behandlas på ett betryggande sätt.
10.1 Ideella Föreningen POLKRONA med företagsnamn POLKRONA, organisationsnummer 802524-3224 är formellt personuppgiftsansvarig för behandlingen av Registrerades personuppgifter. Det innebär att vi är ansvariga för att Registrerads personuppgifter behandlas på rätt sätt och att Registrerads rättigheter tas tillvara.
10.2 Om man vill begära information om vår sekretesspolicy kan man kontakta oss på följande sätt:
Adress: Roslins väg 20B, lgh 1701, 217 55 Malmö
Telefon: 070-9541264
E-post: info@polkrona.se
Försäljnings- och leveransvillkor för bokning av Polkrona kurser och evenemang
1. Allmänna villkor
1.1 Beställning
Utbildningar och evenemang bokas och beställs på Polkrona webbokning, via e-post eller per telefon.
1.2 Priser
Priserna för kurser och evenemang anges på hemsidan.
1.3 Kunduppgifter
För att beställa kurser och evenemang på Polkrona:s web-bokning måste du ange uppgifter i samtliga obligatoriska fält. Om vi inte har din e-postadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och inte meddela eventuella förändringar. Varje gång du lägger en ny beställning hos oss ska du kontrollera att angivna adressuppgifter är aktuella.
Polkrona lagrar dina namn- och adressuppgifter och andra kontaktuppgifter inom ramen för dataskyddsförordningen. De personuppgifter du lämnar används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till goda medlemsrelationer. Polkrona garanterar att ingen annan använder uppgifterna för marknadsföring. Vår hantering av personregistret följer dataskyddsförordningen och bokföringslagen. Närmare information om hur Polkrona hanterar dina personuppgifter hittar du på https://polkrona.se/sv/integritetspolicy/
1.4 Medlemsservice
E-post: info@polkrona.se (vi svarar på e-post inom 48 timmar på vardagar).
Tel: 07 095 412 64 mån-fre 8.30 – 16.00.
1.5 Betalning
All betalning sker via faktura. Betalningsvillkor 7 dagar.
Betalning ska ske till Polkrona org.nr 802524-3224, Plusgiro: 95 79 56-6
IBAN SE6195000099603409579566
BIC NDEASESS
med angivande av faktura nummer.
Deltagare ansvarar för att uppge korrekta fakturauppgifter vid beställning. Har fakturan förfallit debiteras kunden för påminnelseavgift på 100 kr, dröjsmålsränta 15 % och eventuell inkassoavgift.
Om betalning inte inkommer i tid skickas betalningspåminnelse med påminnelseavgift och dröjsmålsränta. Dröjer betalningen ytterligare skickas inkassokrav.
Faktura skickas från Polkrona senast 2 veckor innan utbildningstillfället.
2. Utbildning – avboknings- och ombokningsregler
Följande regler gäller för avbokningar och ombokningar av Polkrona:s utbildningar och evenemang
2.1 Öppna utbildningar och evenemang
Anmälan är bindande så snart Polkrona accepterat bokningen och skickat faktura på att deltagaren antagits på utbildningen eller evenemanget.
• Avbokning ska alltid ske skriftligt till Polkrona.
• Vid avbokning 2 veckor före start debiteras beställaren 50 % av avgiften.
• Vid avbokning mindre än 1 vecka före start debiteras beställaren 100 % av avgiften.
• Vid förhinder kan platsen överlåtas till annan person på samma företag efter samråd med Polkrona.
• Vid avbeställning pga sjukdom krävs att läkarintyg skickas till Polkrona för att inte bli debiterad avgift.
• Ombokning till annat kurstillfälle får endast göras en gång och senast 2 veckor innan kursstart.
• Polkrona har rätt att ställa in en kurs, varvid alla eventuellt inbetalda avgifter återbetalas. Ersättning därutöver utbetalas ej.
• Vid distansutbildning måste ombokning ske senast tre veckor före kursstart och platsen kan inte överlåtas till annan person.
2.2 Företagsanpassade utbildningar
Kontakta oss gärna för mer information.
Föreningens namn är POLKRONA. Föreningen har säte i Malmö.
Föreningens ändamål är att främja Företagare som vill arbeta i Sverige i egen regi och följa de svenska lagarna. Föreningen ska uppfylla sitt ändamål genom att utbilda, informera och erbjuda kontakter för god redovisningssed.
Föreningen är öppen för allmänheten, med villkoren att stadgarna godtas och att medlemsavgiften betalas. Medlemsavgift fastställs av årsmötet. Medlemmarna har rätt till att delta i seminarium med syfte att skaffa information. Medlemskap kan
upplösas om inte svenska lagar följs. Medlemmar kan uteslutas om oegentligheter uppmärksammas. Utträde görs genom att avregistrera medlemskapet utan dröjsmål.
Årsmötet ska hållas i maj. Kallelse till årsmötet ska skickas via e-post en månad innan mötet. Vid årsmöte ska följande ärenden behandlas: seminarieplan, förbättring och utveckling för kommande år. Föreningens verksamhetsår är 0501-0430.
Styrelsen består av ordförande samt 2 övriga ledamöter, vilka väljs ur föreningens ledamöter. Valberedningen nominerar 3 antal ledamöter. Styrelsens uppgifter är att följa stadgarna, fatta beslut och delegera ansvar. Styrelsemöten ska hållas två gånger per år. Styrelsebeslut kräver en majoritetsröst med minst 2 personer närvarande. Firmatecknare är ordförande.
Räkenskapsåret är brutet med start 20190501–20200430.
Beslut fattas genom röstning. Rösträtt tilldelas medlemmarna. Vid omröstning har ledamöterna utslagsröst.
För ändring av dessa stadgar krävs beslut på två på varandra följande möten, med minst en månads mellanrum, varav ett ska vara årsmöte, med minst 2/3 av antalet avgivna röster. Förslag till ändring av stadgarna får skriftligen avges av såväl medlem som styrelsen.
Upplösning av föreningen kräver styrelsens avgång. Föreningens kvarvarande tillgångar, efter det att skulder och fordringar på föreningen betalts, används för de välgörande ändamål, som föreningens styrelse beslutar.
Nazwa stowarzyszenia to POLKRONA. Stowarzyszenie ma siedzibę w Malmö.
Celem stowarzyszenia jest promocja przedsiębiorstw, które chcą prowadzić działalność gospodarczą lub pracować na terytorium Szwecji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego. Zadaniem stowarzyszenia jest prowadzenie edukacji w tym zakresie, dostarczanie aktualnych informacji oraz niezbędnych kontaktów.
Stowarzyszenie ma charakter publiczny. Członkiem Stowarzyszenia może zostać każdy, kto wyraża zgodę i akceptację warunków ujętych w statusie Stowarzyszenia oraz wniesie opłatę członkowską. Opłata członkowska ustalana jest na dorocznym spotkaniu. Członkowie mają prawo uczestniczyć w organizowanych przez Stowarzyszenie seminariach informacyjnych. Członkostwo może zostać rozwiązane bez wypowiedzenia, jeżeli w opinii zarządu lub innych członków, podmiot reprezentowany przez członka Stowarzyszenia będzie działał niezgodnie z przepisami. Odebranie członkostwa może nastąpić niezwłocznie, a koszty członkowskie nie zostaną zwrócone.
Walne zebranie członków stowarzyszenia odbywać się będzie raz w roku. Członkowie Stowarzyszenia będą informowani z miesięcznym wyprzedzeniem o spotkaniu, którego głównym celem będzie przygotowanie planu seminariów na kolejny rok, planowanie strategii rozwoju, omawianie bieżących problemów.
Zarząd składa się z 3 osób, w tym prezesa wybieranego na pierwszym walnym zgromadzeniu. Do zakresu działania Prezesa zarządu należy w szczególności kierowanie pracami zarządu, przedstawianie wniosków Radzie Nadzorczej, kierowanie opracowaniem planów strategicznych kształtujących kierunki rozwoju Stowarzyszenia. Decyzje zarządu wymagają większości głosów przy obecności co najmniej dwóch osób. Osobą uprawnioną do podpisów i zawierania umów jest Prezes Zarządu. Jest on również upoważniony do zawierania umów jak i składania podpisów w imieniu stowarzyszenia.
Obowiązujący rok podatkowy 01/05/2019 – 30/04/2020. Podczas posiedzenia Rady Nadzorczej wybierana jest jedna osoba na stanowisko audytora, którego sprawozdanie z badania musi zostać złożone nie później niż do 30-września 2020.
Wszelkie decyzje podejmowane są w drodze głosowania. Każdy człowiek Stowarzyszenia ma prawo głosowania. Podczas głosowania członkowie mają decydujący głos.
Zmiany obecnego statusu mogą zostać dodane po dwóch kolejnych spotkaniach, w odstępie co najmniej jednego miesiąca, z których jedno spotkanie będzie Walnym Zgromadzeniem, a zmiana będzie przegłosowana przez co najmniej 2/3 głosów. Wnioski o zmianę statutu mogą być składane na piśmie zarówno przez członków, jak i zarząd Stowarzyszenia.
Do rozwiązania Stowarzyszenia wymagana jest rezygnacja Zarządu. Pozostałe aktywa Stowarzyszenia, po spłaceniu długów i roszczeń wobec Stowarzyszenia, zostaną wykorzystane na cele charytatywne, o których wcześniej zdecyduje zarząd Stowarzyszenia.
1. Warunki ogólne
1.1 Zamawianie
Szkolenia i wydarzenia rezerwuje się i zamawia poprzez rezerwację internetową Polkrony, e-mailem lub telefonicznie.
1.2 Ceny
Ceny kursów i wydarzeń są podane na stronie internetowej.
1.3 Informacje o uczestniku.
Aby zamówić kursy i wydarzenia na stronie internetowej Polkrona, należy wprowadzić informacje we wszystkich obowiązkowych polach. Jeśli nie mamy Twojego adresu e-mail, nie możemy wysłać potwierdzenia zamówienia i nie powiadomimy Cię o jakichkolwiek zmianach. Za każdym razem, gdy składasz u nas nowe zamówienie, musisz sprawdzić, czy podane dane adresowe są aktualne.
Polkrona przechowuje Twoje imię i nazwisko oraz dane adresowe i inne dane kontaktowe w ramach rozporządzenia o ochronie danych. Podane przez Ciebie dane osobowe są wykorzystywane do przetwarzania zamówień, fakturowania, informacji, marketingu i innych celów, które mają na celu dobre relacje z uczestnikami. Polkrona gwarantuje, że nikt inny nie wykorzystuje informacji do celów marketingowych. Nasza obsługa rejestru jest zgodna z rozporządzeniem o ochronie danych i ustawą o rachunkowości. Więcej informacji o tym, jak Polkrona postępuje z Twoimi danymi osobowymi, można znaleźć pod adresem https://polkrona.se/polityka-prywatnosci/
1.4 Obsługa uczestników
E-mail: info@polkrona.se (na e-maile odpowiadamy w ciągu 48 godzin w dni powszednie).
Tel: 07 095 412 64 od poniedziałku do piątku w godzinach 8.30 – 16.00.
1.5 Płatność
Wszystkie płatności dokonywane są za pośrednictwem faktury. Termin płatności 7 dni od dnia wystawienia faktury.
Wpłaty należy dokonać do Polkrona nr org.802524-3224, z dopiskiem numeru faktury,
na numer konta w Nordea:
Plusgiro: 95 79 56-6
IBAN SE6195000099603409579566
BIC NDEASESS
Polkrona nr org.802524-3224, z dopiskiem numeru faktury.
Uczestnicy są odpowiedzialni za podanie prawidłowych danych do faktury podczas składania zamówienia. Jeśli faktura została nie opłacona w terminie, uczestnik zostanie obciążony opłatą za ponaglenie w wysokości 80 SEK, odsetki za zwłokę w wysokości 8,5% oraz wszelkie dodatkowe opłaty za pobranie.
Jeśli płatność nie zostanie pobrana w terminie, zostanie wysłane przypomnienie o płatności z opłatą za ponaglenie i odsetkami za zwłokę. W przypadku dalszego opóźnienia płatności wysyłane jest żądanie windykacji.
Faktura jest wysyłana z Polkrony nie później niż 2 tygodnie przed wydarzeniem.
2. Zasady anulowania i zmiany rezerwacji
W przypadku anulowania i przebukowania szkoleń i wydarzeń Polkrona obowiązują następujące zasady:
2.1 Otwarte szkolenia i wydarzenia
Rejestracja jest wiążąca z chwilą zaakceptowania przez Polkronę rezerwacji i przesłania faktury stwierdzającej, że uczestnik został przyjęty na szkolenie lub wydarzenie.
* Rezygnację zawsze należy składać pisemnie do Polkrony.
* W przypadku anulowania 2 tygodnie przed rozpoczęciem, uczestnik zostanie obciążony 50% opłaty.
* W przypadku anulowania mniej niż 1 tydzień przed startem uczestnik zostanie obciążony 100% opłaty.
* W przypadku naglej przeszkody miejsce można przenieść na inną osobę w tej samej firmie po konsultacji z Polkroną.
* W przypadku rezygnacji z pobytu z powodu choroby wymagane jest przesłanie zaświadczenia lekarskiego do Polkrony, aby nie naliczono opłaty.
* Zmiana rezerwacji na inny kurs może być dokonana tylko raz i nie później niż 2 tygodnie przed rozpoczęciem kursu.
* Polkrona ma prawo odwołać kurs, za który wszelkie wniesione opłaty zostaną zwrócone. Dodatkowe odszkodowanie nie jest wypłacane.
* W przypadku edukacji na odległość zmiana rezerwacji musi nastąpić nie później niż trzy tygodnie przed rozpoczęciem kursu i nie można przenieść miejsca na inną osobę.
2.2 Szkolenie dostosowane do potrzeb firmy
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji.